2011-09-01

Nikita

Igår red jag Nikita en sväng på åker. Hon var ganska spänd och stissig. Det åskade och så var hon ju helt själv. Vi jobbade mycket skritt. Gick slalom mellan "koner". Ibland när jag slarvade med halvhalterna försökte hon trava iväg men red jag rätt gjorde hon rätt. Efter ett tag började hon lyssna väldigt bra och kännas mer avslappnad. Ute på åkern var hon tvärt om mot i ridhuset. I ridhuset ville hon inte gå fram och nu ville hon inte ta det lugn. Vi avslutade med lite trav och en pyttegalopp.
När jag galopperade så gjorde hon nå konstiga bocksprång. Det var typ som hon sköt rygg och hoppade jömfota med alla 4 fötter. Hon gjorde detta 2 gånger på rad och när jag skulle ta galoppen den 3:dje gången hade Ann kameran redo så jag skulle kunna se vad hon gjorde men då kom det inga. Även om det är bra så är det ju lite typsikt :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar