2011-08-04

Trasigt fönster

Vi vaknade kl 8 i morse av ett kras. Trodde att någons fönster hade gått sönder, någon sekund senare inser vi att det är vårat fönster som gått sönder. Fuck! Dom håller på att sätta upp en byggställning och hade råkat tjonga in en grej rakt i vårat fönster. Går upp och plockar glas så inte Malingo ska skada sig. Snubben som gjorde missen säger att vi ska ringa bovärden och att rapid(företaget han jobbade på) ska betala en ny ruta. Blev inte riktigt så.
Jag ringde och dom skulle fixa det, men sen kommer byggkillarna upp och ska tejpa fönstret. Dom frågar om det är lugnt att vi har det tejpat i 3 veckor för då ska vi ändå byta fönster.(Familjebostäder som undrade om dom kunde fråga det)
Jag sa att det var okej. Så länge det inte kan rasa så Malingo skadar sig bryr jag mig inte hur det ser ut. Hade varit en annan femma om det varit vinter och kallt. Men så här ser det ut:

















Nu ska jag fortsätta i tvättstugan. Ska sola lite mellan maskinerna hade jag tänkt. Gäller och passa på. Bara 2 dagar kvar av semestern.

2 kommentarer:

  1. Be om avdrag på hyran för sveda å värk..mamma

    SvaraRadera
  2. Svara gärna på Veckans fråga på vår blogg! Kul och veta när olika bloggar startades :)

    SvaraRadera