2011-07-20

Ska Malingo bli utekatt?

Malingo vill verkligen ut.
Ända sen hon rymde hemma hos pappa har hon velat gå ut igen.
Jamar och jamar, nu står jag inte ut med att se henne så missnöjd längre.
Hon försöker nästan hoppa ner från fönsterbrädan och det har hon aldrig gjort förut.
Problemet är ju att vi bor ca 2-3 meter upp så går ju inte direkt att ha en planka hon kan gå på.
Man kanske kan ha en stege?
Pappa skulle fundera på om man kan ha någon slags hiss till henne, några i Mälarhöjden har det till sin katt.

Jag skulle må otroligt dåligt av att ha henne ute, vet hur det var när jag bodde hemma.
Men hon skulle må mycket bättre så egentligen är det inte mer än rätt att hon får vara ute.
Det är enbart egoistiskt att ha henne inne.
Men jag vill verkligen inte ha en utekatt, jag vill att hon ska vara här inne där det är tryggt.

Men måste ju tänka på henne, nu visar hon ju verkligen att hon vill ut.
Förut har hon mest varit nyfiken...
Men först måste vi fixa till henne tatuering i örat så det är korrekt för nu saknas en bokstav.
Och så ska hon få ett halsband så folk vet vart hon bor.
Fan!

1 kommentar:

  1. En stege?!! Så vem som helst kan klättra upp och mörda oss! :o

    SvaraRadera