2011-07-19

Min höst blir ungefär såhär

Idag ska jag till Farsta och skriva ut ett papper.
När jag börjar plugga på heltid behöver jag verkligen köpa en skrivare.

Nu till en kort förklaring av vad som händer med mig i höst.

Jag har sökt både matte C och högskolan.
Kom in på högskolan i Eskilstuna, men det funkar inte med hästarna då det inte går att flytta Chantal. Hon klarar inte av att åka transport så länge
Jag sökte dit i förhoppning av att kunna pendla (eftersom det inte är så långt) men nu när jag kollar ser jag att det skulle bli alldeles för dyrt. Ca: 2000kr/månad och det kommer jag inte ha råd med som student.
Så jag ska ansöka om att få börja nästa år istället, så jag inte blir av med min plats.

Jag kom även in på matte C, den kursen läser jag för att få behörighet till ett annat program som jag också skulle vilja gå. Kommer även läsa matte D. Phu.
Kommer även behöva läsa in kemi A+B och fysik A. Men jag börjar med matten då det känns som om den kommer bli jobbigast.

Så jag kommer jobba måndag, tisdag och torsdag och gå i skolan onsdag & fredag.
Skolan är från 9-11.30 så jag kommer få sovmorgon och hinna vara i stallet när det är ljust.
Har redan kollat upp resvägen och om jag skynda mig jättemkt när lektionen är slut hinner jag ut till kl 13. :) Annars blir det kl 14 men då får jag bara mocka efter jag pysslat och förhoppningsvis ridit Chantal.
Kommer behöva en medryttare till Chantal dem dagar jag jobbar för då kommer jag inte hinna vara i stallet. :(
Men ska leta efter någon som bara vill skritta och pyssla med henne.
Eller bara pyssla om benet inte håller.
Sen ska jag även söka det programmet jag vill gå här i Stockholm, med skolstart till våren så får vi se.
Brukar vara enklare att komma in då är på hösten.

Så nu vet ni hur mitt liv kommer se ut i höst.

1 kommentar:

  1. Det låter som en ganska bra höst, varva skola med jobb. Mamma

    SvaraRadera