2011-07-25

Chantal+Nikita

Chantal är lite halt på vänster fram, så blir att ringa veterinären. Suck. :(
Känns inte som om hon kommer bli ridbar igen då hon är 24 år och har nu varit lite småhalt till och från i ett halvår typ. Jag hade verkligen hoppats att hon skulle bli helt frisk. Men inte ta ut dåliga nyheter i förskott har ju inte hört vad veterinären har att säga än.

Under tiden min pärla inte går att rida tänkte jag rida Nikita, våran outbildade 8-åring. Ska försöka få Lasse betala för lektion varannan vecka, annars kommer vi inte komma någonstans. Han var inne på den idén förra året men då hade jag inte tid att rida 2 hästar. Nu har jag tid med det och om Chantal inte går att rida mer har jag definitivt tid. Kommer självklart gå ut och gå med min tjockis och göra andra saker så hon håller sig aktiverad och inte sunkar ihop. :)

Nej nu måste jag betala räkningar. Blä!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar