2011-03-01

Ihållande skada eller inte?

Idag var jag i stallet, longerade Chantal.
20 minuter ungefär, mkt skritt och några varv i trav.
Hon satte av i trav lite då å då fast jag sagt skritt.
Lindad fram och damasker bak, men hon blev lite svullen på frambenet iaf. :(
Hade det inte varit så att hon varit halt på det benet innan hade jag inte tänkt mer över det, så lite är det som hon blir svullet.
Men just för att hon har varit halt så blir jag orolig.
Så det blir skrittpromenader på 20 min tills den här jävla snön har smält och jag kan se hur hon rör sig lite mer.
Nu är det så knöligt och djupt så man kan inte lite på hur hon går..

Men har en känsla att hon inte kommer hålla.
Varför skulle jag trava i den där jävla djupsnön, kunde jag inte hållit mig till skritt!
Men hon hade kunnat skada sig ändå, det får vi aldrig veta.
Men håller tummarna att hon är bra och går att rida, för min lilla pooonie är alldeles för pigg för att bara stå och skrota.

Under tiden blir det nog lite ridning på Nikita, fast är nojig över att Chantal ska bli sotis och sur på mig.
Löjligt tänker ni säker men vem vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar