2011-02-19

Hittar ingen utbildning för djurvårade på komvux, men hittade numret till en studievägledare så ska ringa på måndag för att boka tid.
Det är suger, varför kunde man inte kommit på vad man ville göra direkt när man var liten.
Då hade jag ansträngt mig mer i skolan och valt bättre praktik.

Jag tycker alla borde ha ett sabbatsår mellan 9an och gymnasium, ha praktik fast man får sitt vanliga studiebidrag.
Då får man nya krafter och tid att fundera.

Hade jag fått gått om gymnasium hade jag nog gått djurvård i liljeholmen.
Men det går inte så får hitta andra vägar.Jag vill ha ett jobb med helt okej betalt, helst med djur och där man slipper sitta på kontoret hela dagen.
Vi får se, hoppas studievägledaren kan hjälpa mig hitta något bra.

Har hittat en utbildning på 43 veckor men den är i göteborg.
Och ni tycker säkert det är löjligt att jag inte vill flytta det är ju bara 43 veckor, men jag kan inte lämna Chantal ensam så länge.
Varför kan inte livet vara enkelt?

1 kommentar:

  1. Jag vet fortfarande inte vad jag vill bli fast jag är stor.
    Prova du kan (nästan) alltid ändra dig om det blir fel.
    Mellan Gbg & Sthlm går det buss tåg & flyg varje dag och om inte det räcker kan man köra bil, cykla, gå eller simma.
    Göran

    SvaraRadera