2011-01-26

Nu var det ett tag sen jag skrev något.
Igår var veterinären ute och kollade på Chantal och Nicke.
Det var ingen senskada på Chantals ben utan hon har antagligen slagit i när vi gått i djupsnön.
Så hon ska gå på metacam (antiinflammatoriskt medel) i 10 dagar och så ska jag promenera med henne.
Hoppas det går över på det, annars måste man ta henne till kliniken för att se om det är väska i bulan eller om hon kan få överben.

Nickes tänder var lite vassa så han raspade dom.
Blodvärdena var bra, men han vill inte äta kross.
Knappt hö heller.
Lusern och äpplen äter han..
Undrar vad felet kan vara, men vi ska vänta lite och se om han börjar äta igen annars måste det bli kliniken för hans del åxå.
Det kan vara så att han har magsår eller en tumör eller så.
Men vi hoppas på att det blir bra nu när tänderna är fixade.

Så har jag beställt hem en till mattebok, borde egentligen plugga men tänkte vänta på den nya boken som är mer anpassad.
Igen idé och plugga när jag ändå fastnar hela tiden.
Men det boken kommer imorgon så då blir det plugg.
Ne nu orkar jag inte skriva mer. Hej då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar