2011-01-13

Idag var det jobb, och pack inför flytten.
Hela vårat kontor flyttar ner till årstaterminalen imorgon.
Jag är lite stressad för jag ska vara hos kuratorn kl 14 och måste ta bussen från jobbet senast 13.25 men våran nuvarande chef sa att hon skulle lösa satt jag kommer iväg i tid. Hoppas det iaf.

Så i morgon blir det inget stallet vilket känns lite jobbigt eftersom Chantal fortfarande är svullen i benet och jag förstår inte varför.
Hon haltar inte och hon både travar och galopperar i hagen.
Men ändå är hon väldigt tjock på höger bak precis ovanför kotan och ca 1dm upp men bara på insidan.
Hon är lite ljummen.
Jag vet inte om det är en överansträngning eller att hon fått en spark.
Men vet. ska nog (det är inte min häst och gubben som äger henne är väldigt seg) komma ut nästa vecka för att kolla Nickes tänder för han har börjat äta lite dåligt.
Men eftersom varken jag eller Tina kommer vara där förens på lördag blir det nästa vecka tror jag.
Och då ska jag be honom kolla Chantal åxå :)

Men hoppas hon blir bättre innan.
Nu går hon i hagen på dagen så lindar jag benen på kvällen, vet inte om det är rätt men testar det ett tag och får se.
Hon har nästan alltid något ben som krånglar lite på vintern men hon är ju trots allt 24, det glömmer man lätt när man rider för hon är så pigg :)

1 kommentar: