2010-12-11

planerande Fia

Ikväll ska vi spela biljard, men jag känner mest för att bara vara själv.
Inte träffa någon.
Vi/jag skulle baka lussebullar och pepparkakor men av olika anledningar blev det inte så, och enligt min mening är dagen förstörd.
Jag vet att det låter knäppt, men det är så jag fungerar.
Rubbas det jag har planerat blir jag ofta arg och sedan är allt förstört.
För mig är det jättejobbigt, och en som inte tänker så förstår inte, vilket leder till massa bråk. Och det är ännu jobbigare.
Försöker tänka på det och jag vet att dagen inte är förstörd bara för att allt inte går som planerat, men det är svårt och oftast misslyckas jag.
Som när jag var sjuk och inte kunde åka till stallet, då blev jag grinig för att jag var sjuk och inte kunde göra som jag planerat.
Jag behöver planera, men jag måste inse att det kan inte alltid blir som man planerar men det är okej. Då är det ju egentligen bara att planera om.

Blä!

Kanske kan få hjälp med det åxå på UM, ska iaf dit på mitt första möte 5 januari.

1 kommentar: