2010-03-11

Postskolan kändes onödig, men skönt att slippa en reklamdag.
Jag har nästan jobbat längre inom posten än chefen för enskedes kontor.
Undra vad han gled in på för räkmacka.?

Sen har jag pluggat lite matte idag, kapitel: funktioner och linjära modeller.
Först fattade jag nada men gjorde 19 uppgifter och fick 11 rätt.
Så ska försöka få ihop en timme varje dag (inte så svårt) och plugga lite på så kommer jag nog komma ihåg mer. Så kommer det gå bättre på HP den 10/4.
Och då ökar jag mina chanser att komma in på skolan, eller någon annan av de utbildningarna jag tycker verkar intressanta.
Detta leder till att jag slipper posten :)

Jag trivs på mitt jobb, oftast, det är inte det.
Jag vill bara inte bli fast för alltid, och därför känns det rätt att sticka nu.
Innan jag har jobbat heltid i 3 år.
För efter det känns det som om man kommer fasta ännu mer i det bekväma med att ha hyfsat med pengar, semester, utan läxor och prov.
Men det är 3 år av slit och tentor sen är man tillbaka i tiden med hyfsad ekonomi antagligen bättre, inga läxor, inga tentor, förhoppningsvis med några nya kompisar i bagaget, och antagligen ett jobb som inte kommer slita lika mycket på kroppen som brevbärare faktiskt gör.
Så känns det för mig, men sen vet jag att det även finns de som verkligen vill jobba på posten och tycker om sitt jobb till 100%, och bra för dem.
Men jag är inte en av dessa, utan jag ser posten som ett bra jobb till det kommer något bättre.
Och jag tror det börjar närma sig något bättre.
Jag hoppas i alla fall på det.
Så håll tummarna...

1 kommentar: