2010-03-18

Har köpt en ny mobil, en Samsung Jet med 24 månaders bindningstid.
Hatar verkligen detta med bindningstid, får typ ångest av det.
Men har behövt en ny mobil typ ett halvår nu, men är för snål för att punga upp 3000 för en jävla telefon.
Så fick bli med ett abonnemang, har ju redan ett som inte har någon bindningstid så förlängde bara det med 24 månader.
Suck.
Räkningen kommer bli drygt 500 kr i månaden men men..
Förut betalade jag 118 kr i avgifter och sedan det jag ringde för.
Blev väl kanske 300 kr i månaden.
Nu har jag ungefär samma kostnader + 200 i månaden för telefonen.
Fast nu får jag ringa för 269 kr av det jag betalar i fasta avgifter och har 3000 fria sms till alla när/månad.
Så detta är ju egentligen bättre.

1 kommentar:

  1. Min kära dotter, vem har du ärvt ditt ekonomitänk av....

    SvaraRadera