2010-01-02

Varje dag som går täkter jag mer och mer på att inte äta kött.
Jag äter inte spec mycket kött nu, men börjar bli lite lätt äcklad över tanken på att ett djur behöver dö för att jag ska äta.
Jag gillar qourn och så men tror inte sojakorv skulle vara något för mig, villket inte gör så mycket då jag inte äter så mycket vanlig korv heller.

Kollade på en film om delfinslakten i Taiji och det är hemsk.
23000 delfiner tror jag det var slaktas, för att det är "skadedjur".
Den Japanska regeringen säger att de äter för mycket fisk och måste därför slaktas.
Och det är inte mycket som går till mat då delfiner innehåller väldigt höga halter av kvicksilver och bör därför inte ätas i någon större mängd.
Ett faktum som Japan försökt mörklägga så att folk ska äta delfin.
Dessutom märker de om kött(fisk), de skriver att det är valkött fast det egentligen är delfinkött.

Filmen heter The Cove kolla på den så förstår ni vad jag menar.
Fy fan för människor säger jag bara.


2 kommentarer: