2009-11-24

Elräkningen hade kommit på vift i cyberspace och hamnat hos min gamla tandläkare.
Detta resulterar i att för några dagar sedan kom vad jag trodde var den vanliga elräkningen.
Inga konstigheter där, förutom att idag kom en till elräkning.
När jag kollar lite närmare på dessa 2 ser jag att den ena är en påminnelse.
Som skulle vara betalt den 20 november.
Nervös blir jag, och kundtjänsten har stängt.
Tänk om jag skulle få en betalningsanmärkning. Hemsk tanke!
Men pappa sa att det skulle jag inte.
Men hade ändå tänkt ringa fortum i morgon för säkerhetens skull och säga att pengarna ska komma in under dagen.
Och på torsdag ska jag ringa min tandläkares revisor (hon var ledig i morgon) så jag kan få tillbaka de pengar jag råkade skicka dit.

Fy för räkningar, men jag hatar autogiro för att dom drar pengarna så sent så försöker att ha vanlig faktura så långt det går. (Miljöförstörare jag vet.)

1 kommentar:

  1. Ha inte autogiro utan ta E-faktura då kan du själv bestämma när den betalas. Mamma

    SvaraRadera