2009-11-16

Dagens filmtips

The Echo

En man är villkorligt ute ur fängelset och bor i sin nyligen döda mors lägenhet. Han hör en massa bråk från grannlägenheten, där en polis bor med sin fru och sin lilla dotter. Samtidigt som han försöker lappa ihop förhållandet som sprack när han satt inne, försöker han hjälpa grannfrun och dottern. En re-make på den fillipinska spökfilmen Sigaw.

En bra och läskig film, man sitter hela tiden och väntar på att något ska hoppa fram som det brukar göra i skräckfilmer.
Så om du vill se en film där du nästan vill stänga av så ska du se denna.
Jag brukar eller iaf brukade inte bli rädd för skräckfilmer men jag ville stänga av efter ett tag.
Den är psykologisk läskig om man kan säga så, för det är något som faktiskt kan hända.

Så därför tycker jag ni ska tända lite ljus, köpa lite godis (eller banan med ett grönt syrligt äpple för de nyttiga), hitta någon ni kan bita eller krama beroende på vad ni gör när ni blir rädda och se denna film.

Ni kan väl kommentera om ni sett den och vad ni tyckte. Skulle vara kul.

Jag tog texten från typ IMDB bara för att jag har ganska lätt att avslöja hela filmen om jag skulle skriva det själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar