2009-11-15

Dagen i stallet var minst sagt intressant.
Jag har en tjock lilltå och på handen ser det ut som jag varit i knytnävsslagsmål, vilket jag i och för sig har fast med en vägg.
Vi hade ju hovis ute idag så stallgången var upptagen, så kommer en av de som rider Golle(hingsten) så skulle hon ta in honom till en annan box och en annan väg en den vanliga.
Där står ett sto (ganska nära) och ingen tänker på att stänga överluckat till henne.
Och hon som tog Golle hade inte kedja så han börjar hålla på och muppa sig på stallplan, jag tar över honom för hon verkade inte ha så mycket koll varpå han kutar till Jasmin och jag flyger efter som en vante.
Ramlar framför hans hovar och känner en snudd på armen, kommer snabbt upp på fötter (någonstans i allt det här åker min hand in i väggen därfav knytnävsslagsmålet) vi står och försöker få bort honom vilket inte är det enklaste då han stänger av totalt när han blir sdär.
Tillslut lyckas vi iaf och han kommer in i boxen, väl där inne är han superstressad vilket tyvärr hon som ska rida åxå verkar vara.
Går itne så bra när dom ska tränsa (under tiden stor hovis och skor i gången vilket gör att det blir ännu mer att stressa upp sig över) så jag går in och försöker få honom lung. Var inte det enklaste men det lyckas och dom kan rida iväg sen :)

Sen när Chantal fått sita skor och jag ska ta ut henne råkar min fot hamna under hennes och min lilltå tror jag råkade komma mitt under brodden. Ont som satan!
Men annars har det varit en mysig dag.

Loppan fick framskor åxå och hon var väldigt duktig (hon har bara haft skor 1-2 gånger typ) så länge man fick mat. Nä nu ska jag läsa andras bloggar.

Jag funderar dock att börja lite med filmtips och vad jag tyckte om dom och så.
Jag och C ser ju ganska mycket film. Någon som skulle vara intresserad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar