2009-08-18

Malingo

Jag tror jag han bestämt hur jag ska göra.
Tänkte köpa den där grejjer som ger ifrån sig lugnade hormoner och ha i på nätterna för att se om hon lugnar ner sig.
Samt leka med henne massa på dagarna (vilket jag redan gör).
Funkar inte det utan hon fortfarande får tuppjuck varje natt så får jag väl lägga ut en annons.
Men det kommer vara väldigt specifik. Ingen barnfamilj, inga andra katter, inte stan, jag ska kunna hälsa på henne, trivs hon inte ska jag kunna ta tillbaka henne och vise verca.
Men samtidigt känns det väldigt hemskt att tänka tanken att ens lämna bort henne.
Jag vet ju att hon tycker om mig det märker jag, men andra är hon inte lika förtjust i.
Tänk om hon skulle känna sig helt övergiven om jag lämnar bort henne?
Jag kanske ska leta upp en "kattpratare" för att se.
Har ni några erfarenheter om det? Vad tycker ni?

1 kommentar:

  1. Päivi har en jobbarkompis, som har läst mitt monster, och Päivis katt.. Jag vet dock inte om jag tror på det själv, men nästan allt stämde..

    SvaraRadera