2009-06-21

Nu är vi hemma.
Efter en trevlig midsommar i Värmland (Molkom), på Kims familjs landställe.
Maten var jättegod. Spec mina lökfria köttbullar.

På torsdagen var det så sent så då vart det inge middag.
Men det blev lite badminton (blev mkt av det under helgen), cider och trevligt sällskap.
Fast jag gick upp å la mig ganska tidigt för jag hade så jävla ont i magen, men kunde inte sova just för att jag hade ont i magen.

Det lättade lite på fredagen, blev väldigt glad över det.
När vi hade ätit lite frulle begav vi oss till affären för att handla mat.
Mycket mat räckte både till midsommarmiddag och söndagsbrunch. För 166 kr var. Inte mkt pengar det för massa mat. Det är skönt när man är många.
Vi badade åxå denna dag. Jag va i 2 gånger innan de andra hade kommit i. Men man var snabbt upp för fy vad kallt det var. Men det fanns inget rinnande vatten så vå var tvugna att bada för att kunna tvätta oss.
Sen vart det mera cider, badminton, gittarspelande och någon form av allsång.
Här hade jag inget ont i magen längre. Så jävla skönt.
Kvällen flöt på bra tills vi fick slänga ut Kim's kusiner som blev lite väl.
Men va fan sånt man får ta.

Lördagen vart en ganska lugn kväll.
På dagen vart det pizza och tomatsoppa med mycket peppar och vitlöksbröd till middag.
Tänkte att pepparen skulle fixa min täppna näsa men neh, ja får dars me den idag åxå.

Söndagen käkade vi våra rester och drog typ.
C körde hela vägen för mitt nästäppta huvud var inte så piggt på å köra.
Spec inte stor volvo, (jag ska köra lite till Kolmården sen mamam du kan va lugn).
Men vi åkte förbi Högdalen och köpte sushi. Helt skumma, det var dyrt (soppan kostade 20 kr den brukar ju faktisgt ingå hos alla andra jag har ätit) och så bladade dom ihop saker. Ville man byta ut något på sin meny så kostade det 5 kr/bit men de hade inte ens en meny där man kunde välja bort rullarna från början, vilket alla andra ställen jag ätit på haft.
Så dom får 2/5 av mig. Och 2:an är enbart för att sushin var så god annars hade det typ blivit 0 eller 1.

Nu ska jag dricka the och kolla på tv me C. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar