2009-05-03

allämt om dagen

Idag var det en lite udda dag i stallet.
Lasse hade inte hämtat någon spån eller halm till Loppan och Nikita och då sa jag att han kan mocka där själv då. För jag tänker inte göra det om det inte finns något ordentligt att lägga in
Då blev han skitsur och gick runt och sa att han ska avliva alla djuren och det gamla tjaffset.
Då verkade det som om T och A blev lite sura över att jag hade sagt till Lasse så ha blev sur.. Men va fa det är ju så det är.
Men dom typ gjorde i ordning hästarna och sa inte till när vi skulle börja sadla och det brukar vi alltid göra, så alla blir klara samtidigt. Men men, T har varit lite småtjurug mot mig ett bra tag nu. Kan prata en dag för att sedan verka skitsur dagen efter. Så jag förstår egentligen inte varför jag ska försöka prata med henne, men det gör jag inte längre. Vill hon prata kan jag prata annars är jag tyst. Har ingen lust att försöka lirka ut ur henne om och varför hon är sur. Iaf inte när det går så upp och ner.

Sen var jag hemma hos mamma på födesedagsfika för Emma. Trevligt.
Pappa verkar vara så ledsen. Vet inte vad jag ska göra åt det. Han är ju nte de om pratar heller. Å jag bor ju dessutom inte där så då blir det ännu svårare. Kanske ska bjuda över honom på middag i helgen. Typ södag. Kanske man kan ska göra det ite oftare så att han inte käer sig så ensam... Skulle vara enklare om han bara unde prta om sånt. Me vi gör ju inte det spec mkt i våran familj. Vet inte varför har alltid varit så tror jag.

1 kommentar:

  1. du tror att lägga ut mig här skulle göra saken bättre?
    ta bort mitt namn!

    SvaraRadera