2009-03-20

olika

Sitter och läser massa olika bloggar om folk som mår dåligt.
Läste nyss om en tjej där det verkade som om hela hennes familj+ hon själv haft någon eller ganska mkt kontakt med psyk. Kan inte ens föreställa mig. Hennes bror hade hoppat framför en lastbil men överlevt. Läkarna sa att normala människor inte skulle överleva men han klarade sig.
Iof med en lång och osäker väg tillbaka, men han klarade sig.
Det är konstigt det där hur vissa som inte vill leva överlever, medan andra som inte har några tankar på att ta sitt liv bara rycks ifrån oss flera år förtidigt.
Vad är meningen med det?

Kom och tänka på en sak. När mormor hade dött och vi skulle rensa ut de få saker hon hade på hospiset (tror ja man säger) så hitta mamma en lapp där det stod "Jag borde varit död nu".
Och det stämmer inte, hon var inte tillräckligt gammal för att dö än. Hon var inte klar. Eller så kanske hon var det. Men de tror jag inte. Fast hon levde ändå på "lånad" tid. För läkarna sa att hon typ skulle överleva 1 år tror ja men hon levde typ 2 år eller nått. Hon levde iaf ganska mkt längre än va dom trodde. Men på slutet hade hon så ont så döden var nog ganska bekväm. Och gammelmormor hade ju varit där innan och berättat att allt var bra där uppe.
Men endå kändes de som om hon inte ville lämna oss. Som om hon försökte hålla sig kvar till sista andetaget.
Jag är iaf glad att vi fick vara där. Även om det var jobbigt. Jag tror det var skönt för henne att känna att vi fanns där vid hennes sida, hela vägen.
Jag saknar henne.
Men vi träffas nog igen. När jag är klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar