2009-02-08

Gunnel å Olle 140

Igår vare 140-års fest för Görans föräldrar me dollyparton-tema.
Det var rätt kul. Även fast jag och Emma var dom yngsta och medelåldern va 65 :P

Maten var asgod. Till förrätt vare pilgrimsmussla me ån skinka och lingon-chilisorbe.
Se till varmrätt var det oxfilé med kalvbräss och någon sås, till det var det potatis.
Oxfilén var grym. Blodig och bra. Jummie.
Sen till efterrätt vare pannacotta med nå bär och vitchoklad-sorbe.
Varmrätten var ju självklart det som stod högst på i lista :)

Efter det blev de lite scaredance (stavning!?).
Men då var ja å trött från all mat.

Vid tolv kom emmas karl och hämtade oss så fick jag lift till gullmars.
Och jag hade tur för de va bara 2 min på tåget. Sen fick jag åka hem å sussa så sött :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar